Thursday, May 22, 2008

Philipine Market KK.

Bersiaran kembali dari Sabah Negeri dibawah Bayu. wah, Macam Buletin Utama je bunyinya. Bila dapat tahu dapat kursus kat KK seronok rasanya. Bukan apa pun, aku tak pernah menjejakkan kaki pun ke Sabah. Malah tidak pernah mengimpikan akan ke Sabah. Apabila dapat peluang ke KK seronok rasanya. Tapi perasaan sedih pula yang datang disaat saat akhir nak pergi. Apabila melihat muka Danial dan mama dia sedih rasanya. Tak snaggup nak pergi ke KK. Tapi terpaksa juga kugagahkan diri. Cewah...Hari tu, 21hb kami berangkat ke KLIA pada pukul 3.20pm. Sampai ke KLIA sejam kemudian. Flight ke KK dijadualkan pada pukul 6.45pm tapi disebabkan teknikal error flight ditunda pula ke pukul 8 malam. Dah tu pula, mula mula di gate 9, lepas tu dipindahkan ke gate 6 pula. Ishh, teruk lah MAS rasanya sekarang ni. Rasa macam naik Air Asia pula. Kami naik flight pada pukul 8 malam dan pukul 1025 malam kami transit selama 40 minit di Labuan sebelum bertolak ke KK. Malam tu kami sampai pukul 12 malam di Hyatt Regency Kinabalu.
Member kat sebelah syok pula mendengar ceramah dari stewardess, aku pula syok bergambar.
Hahhhh, tengok jerlah rupa aku ni. Penat semalaman traveling. Muka nampak monyok jer. semalam tido pada pukul 2 pagi setelah meng"iron" baju dan mandi. Jam telah ku setkan pada pukul 6.40am. yang melucukan pada pukul 6.40am tu bila alarm clock berbunyi aku menyangkakan kawan ku yang menelefon. Jadi aku tak kisah sangat nak angkat sebab kepenatan. tetiba teringat yang berbunyi tu alarm clock ku. Aduhhhh, aku terus bangkit untuk mandi dan nasib baik pukul 7 pagi aku dah ada di lobi hotel untuk ke Sutera Harbour untuk berkursus. Di sana, sempat berjumpa member member yang dah hampir 11 tahun tidak berjumpa.
Gambar kat atas ni adalah gambar dari tingkat 2 , Pacific Sutera Harbour. Selesai membuat registration untuk Conference untuk 23hb aku dan member terus balik ke Hotel Hyatt. Kami sampai sebelum pukul 3. Sampai je kat Hotel, aku terus berkemas untuk ke Philipine market atau market kraftangan. Sampai kat sana dengan berjalan kaki kira kira 10 minit dari Hyatt. Aku pun terus memilih kerongsang dan gelang. Aduh, banyak juga yang aku belanja.

Habis kat situ, singgah pula kat market sebelah. Aduh beli pula ikan masin. Macam ler, kat Kedah tak ada ikan masin. Kira kira rm50 juga habis aku belikan ikan masin. Aku terus menyuruh makcik tu meletakkan ikan masin tu kedalam kotak. Wah, berat juga rasanya. Dalam tu bukan setakat ikan masin tau tapi ada tulang ikan. Entahlah, tak tau pula kenapa aku tertarik ingin membeli tulang ikan masin. Makcik tu kata sedap untuk membuat sup. Aku pun terus membeli 2 bungkus dengan harga rm4 sebungkus.
Pas tu, berjalan balik ke Hotel terjumpa pula sago dan "tepus". Tepus tu harga dia rm1 dan sago tu pula rm1.50 sebungkus. Sampai bilik aku terus meletak kedalam mini bar.Aduh, rindu rasanya ngan sago dan tepus. Kat Sabah ni, diorang panggil tauhua. Itu yang aku dengar diorang panggil. Selepas tu aku terus balik ke Hotel dan dengan seronoknya aku terus menelefon istriku. Wah, istriku seronok pula mendapat tahu barang yang aku beli. Hahaha...sampai kat bilik. Teringat pula baju danial. Terus keluar sekali lagi untuk mencari baju Danial tapi malangnya tak jumpa baju yang sesuai. Aku singgat sebentar kat KFC untuk membeli makanan.

Aduh, gambar sempat pula ku ambil tapi makanan tak sempat ku makan. Maklumlah nak updatekan blog ni. Oklah, nak makan sat noo.....malam ni rasanya nak tido awal sebab conference esok rasanya sampai ke pukul 5. Chow...