Friday, May 23, 2008

Kopivosian Do Koikasan

Kopivosian Do Koikasan (Selamat Datang Ke Sabah) tu ler ayat pertama yang aku dengar setibanya di Hotel Pacific Sutera Harbour dan disambut oleh seorang wanita berpakaian Murut. Aku ngan member member sampai kat Pacific Sutera Harbour sebelum pukul 8 lagi. Aku terus duduk dibahagian paling belakang sekali sebelum diminta oleh urusetia supaya memenuhkan tempat duduk bahagian hadapan. Konferen bermula pada pukul 8am. Tajuk tajuk pada pagi tu sememangnya menarik. Tapi jarang sekali aku nak konsentret mendengar pasal ada delegasi yang terlupa untuk mematikan telefon dan malah ada yang bercakap cakap semasa presenter sedang membahaskan tajuk. Ishh, boring betul. Macam tak tahu tentang etika semasa dalam majlis.Emm, aku ngan kawan duduk kat belakang sekali dan kebanyakan orang belum sampai ke dewan walaupun jam dah menunjukkan ke pukul 8am. Hari ni, malas rasanya nak menulis ni. Tapi sayang pula rasanya tak mengupdate blog. Bukan apa, rasanya blog ni macam diari diriku.Cuma bezanya semua orang dapat mengakses dan membaca. Selepas makan tengahari pada pukul 1.30pm aku ngan kengkawan terus ke pantai. Bergambar sakan tapi sayang bateri pula tetiba bersignal merah menandakan Low. Ishh, boringnya. Jadi hanya, 2 gambar je yang aku dapat ambil. Gambar kat atas ni diambil kat Marina Sutera Harbour manakala yang kat bawah ni adalah gambar dari pemandangan bilik penginapan di tingkat 5 Hyatt Regencey Kinabalu. Pulau Gaya nampak dari tingkap bilik.